انواع ساخت و سازهای فولادی

سه نوع ساخت و ساز مختلف برای ساختمان‌ های فولادی وجود دارد. ساخت و ساز فولادی همچنین تحت عنوان مونتاژ فولادی نیز شناخته می‌شود. در این مقاله سعی بر این داریم که در مورد سازه‌های اسکلت فلزی اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم تا از مواردی که می تواند در قیمت اسکلت فلزی تاثیر بگذارد آگاه باشید. پس با ما همراه باشید.

 Building with metal skeleton

ساخت و ساز معمولی فولادی

زمانی است که تیم‌های سازندگان فولاد، تیر‌های فولادی را در طول‌های صحیح برش می‌دهند و سپس آنها را به هم جوش می‌کنند تا سازه نهایی بوجود بیاید. این می‌تواند به طور کامل در سایت ساخت و ساز انجام شود، که زحمت زیادی می‌برد، یا در کارگاه ساخت قطعات فولادی انجام شود که شرایط کار در آن بهتر بوده و زمان ساخت کاهش می‌یابد.

ساخت و ساز پیچی فولادی

این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که سازندگان فولاد قطعات کامپوزیت فولادی را آماده کرده و رنگ آمیزی کرده‌اند و سپس به محل کار منتقل می‌کنند و به سادگی در محل به یکدیگر پیچ می‌شوند. این روش توصیه شده برای ساخت سازه‌های فولادی است؛ چرا که بخش عمده‌ای از ساخت آن می‌تواند در کارگاه‌ها با ماشین آلات، روشنایی و شرایط کاری بهتر انجام شود.

برای حمل این اجزای فولادی بسته به اندازه آنها از کامیون یا تریلر استفاده می‌شود، معمولا حداکثر ۶ متر (۲۰ فوت) توسط کامیون‌های معمولی و ۱۲ متر (۴۰ فوت) با تریلر‌های طولانی حمل می‌شوند. از آنجا که تنها کاری که در سایت باید انجام شود، بلند کردن اجزای فولادی (با جرثقیل) و قرار دادن آنها در محل موردنظر و پیچ کردن آنها می‌باشد، کار در سایت ساختمانی بسیار سریع پیش می‌رود. ساختمان‌های مهندسی از پیش طراحی شده نمونه‌ای از ساخت و ساز پیچی فولاد هستند که توسط یک شرکت طراحی، ساخت، حمل و نصب شده اند.

ساخت و ساز فولادی سبک

روشی است که برای ساختمان‌های مسی و کوچک در آمریکای شمالی و بخش‌های اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شبیه به سازه‌های با قاب چوبی است، به جز اینکه در اجزای فولادی به جای دو چوب از معادل چهار چوب استفاده می‌شود. فولاد سبک نوعی از فولاد است که به شکل ورق نازک (۱-۳ میلی متر) از فولاد است که دارای سطح مقطع C شکل یا Z شکل است.

 

وزن سازه‌های اسکلت فلزی

یک ساختمان یک طبقه ۵ × ۸ متر (۱۶ × ۲۶ فوت) فولادی را در نظر بگیرید. ابتدا فرض کنید می‌خواهیم آن را از بتن بسازیم، با چهار ستون در گوشه‌ها، تیرهایی که بین ستونها قرار گرفته اند و یک عرشه بتنی با ضخامت ۱۵۰ میلیمتر (۶ اینچ). وزن چنین سازه ای حدود ۸۰۰ کیلوگرم در متر مربع یا ۳۲ تن (۳۲۰۰۰ کیلوگرم) در مجموع است. اگر این سازه را بخواهیم از فولاد، با سقف شیب دار با ورقه های فلزی عایق بسازیم، وزن آن فقط ۶۵ کیلوگرم در هر متر مربع خواهد بود.

ساختمان‌های با اسکلت فلزی تنها ۲٫۶ تن (۲۶۰۰ کیلوگرم) وزن خواهند داشت. بنابراین ساختمان بتنی بیش از ۱۲ برابر سنگین تر از ساختمان فولادی است. این تنها برای یک سازه یک طبقه است، در سازه‌های چند طبقه، این تفاوت کمتر خواهد بود، زیرا در ساختمان های فولادی چند طبقه‌ای عرشه ها به لحاظ مسائل اقتصادی از بتن ساخته می‌شوند، اما تفاوت همچنان قابل توجه است. این وزن کم در ساخت اسکلت فلزی در ساختمان‌ها به این معنی است که آنها باید به فونداسیون پیچ شوند تا در برابر نیروهای باد مقاومت کنند؛ در غیر این صورت آنها ممکن است مانند چتر به پرواز دربیایند!


ساخت و قیمت اسکلت فلزی | گروه صنعتی آونگ فولادی ,ساخت ,اسکلت ,فلزی ,سازه‌های ,فولاد ,اسکلت فلزی ,سازه‌های اسکلت ,اجزای فولادی ,مورد سازه‌های ,انجام شود، ,مورد سازه‌های اسکلت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

????دقایقی برای خودم???? طراحی و پیاده سازی دیتاسنتر gamer19 آدرس وبلا گ تغییر کرد آگهی استخدام,نیازمندی همشهری روز نوشت های اعظم خانم پاوردرس