مهم ترین نهاد یک جامعه خانواده است و شروع تشکیل خانواده نیز ازدواج است در نیجه ازدواج نقش بسیار مهمی در دوام یک جامعه دارد ، هم چنین ازدواج برای خود فرد نیز اهمیت زیادی دارد زیرا نقش مهمی در رضایت از زندگی و کیفیت زندگی هر فرد دارد . ازدواج مهم ترین قدمی است که یک فر در زندگی اش بر می دارد و می تواند تمام زندگی فرد را از نو بازد یا ان را نابود کند . 

به بیان سایت مشاوره روانشناسی تلفنی فیلیا ، ازدواج پیوند مشترک دو فرد با حفظ استقلال نسبی است که با هدف کامل شدن شخصیت طرفین انجام می پذیرد ، این انتخاب یکی از مراحل و فرآیند های رشد محسوب می شود که در تکامل شخصیت انسان بسیار اهمیت دارد . 

نظر اریکسون درباره ازدواج این است ازدواج که در مرحله صمیمیت در برابر انزوا قرار دارد همان نیاز به صمیمت در فرد است ، البته این صمیمیت به خودی خود به وجود نمی اید و شامل علاقه ، ارتباط متقابل و اعتماد است . 

نظر استرنبرگ درباره ازدواج نیز چنین است : عشق بخشی از ازدواج است و عشق مانند یک مثلث سه وجه دارد که این سه وجه شامل صمیمیت ، تعهد و شهوت می باشد . 


برای مطالعه متن کامل مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/491/ازدواج-و-نظریات-مرتبط-با-آن.html





sevina ازدواج ,زندگی ,صمیمیت ,درباره ازدواج منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آنلاین محرم 94 محرم 1394 دانلود مداحی محرم 94 کریمی ترنج گپ|گپ ترنج|ترنج چت سیستان فیلم تخفیف دونی مادران شهدا بهترین بازی های اندروید و ویدئو های آموزشی بازی و برنامه ها و .... اندروید